Zdrowa dieta – co wiemy o diecie DASH?

zdrowa-dieta-co-wiemy-o-diecie-dash

Wielu ludzi na całym świecie, sięga po różnego rodzaju diety, chcąc uzyskać, albo utrzymać idealną figurę. Czasami diety są bezpieczne, inne mniej, ale fakt że pojawia się ich coraz więcej sprawia, że każdy ma szansę znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Jeżeli faktycznie chcemy znaleźć dietę skuteczną, która jednocześnie będzie opracowana przez najlepszych naukowców na świecie i co ważne, przynosi oczekiwane efekty, to z pewnością powinniśmy zobaczyć, jak działa dieta dash. Jeżeli przyjrzymy się jej bliżej, to okaże się, że nie jest ona trudna w przestrzeganiu, nie będzie wymagała od nas głodówki, ani liczenia kalorii, a nie tylko dzięki niej poprawimy nasze zdrowie, ale także będzie duża szansa, że uda nam się stracić zbędne kilogramy.

Jak działa dieta DASH?

Przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, że dieta dash została stworzona przez ekspertów, aby zmniejszyć nadciśnienie tętnicze we krwi, które obecnie jest problemem ogromnej ilości ludzi na całym świecie. Okazało się jednak, że poza obniżeniem samego ciśnienia, ich dieta dobrze wpływa także na blokowanie nowotworów, osteoporozy, cukrzycy, udarów czy chorób serca, a także ma bardzo dobry wpływ na spadek wagi. To właśnie sprawia, że coraz więcej osób jest zainteresowanych tą dietą, zwłaszcza że nie wymaga ona liczenia kalorii, głodówek, a przede wszystkim została stworzona przez specjalistów, więc jest bezpieczna.

Jeżeli interesuje nas to, jakie dieta dash zasady ma, to warto wiedzieć, że przede wszystkim skupia się ona na tym, aby ograniczyć spożywanie sodu, który jak wiemy ma negatywny wpływ na działanie naszego organizmu, przy jednoczesnym zwiększeniu spożywania składników mineralnych, takich jak: magnez, potas czy wapń, które są niezbędne do prawidłowej pracy naszego ciała. Główne zasady diety dash polegają na spożywaniu produktów pełnoziarnistych, a także warzyw i owoców, które są bogatym źródłem błonnika, witamin i minerałów (ważne elementy przy diecie cukrzyka). Do tego kilka razy dziennie powinniśmy sięgać po chudy nabiał, który posiada wapń, białko i witaminę D.

Dieta DASH – co wolno jeść

Stawiać mamy na produkty zdrowe, zawierające sporo składników mineralnych i witamin, przy jednoczesnym ograniczeniu białego pieczywa, słonych przekąsek i produktów przetworzonych. Jeżeli już musimy sięgnąć po słodycze, warto wybierać łyżeczkę cukru, dżemu, albo galaretki.

Warto przyjrzeć się tej diecie, ponieważ nie powinniśmy mieć problemów z jej odpowiednim skomponowaniem. Co więcej, może się okazać, że nie tylko w znacznym stopniu poprawimy funkcjonowanie naszego organizmu, ale także zmniejszymy wagę naszego ciała, co sprawi, że znacznie lepiej będziemy się w nim czuli. Ta dieta jest bezpieczna i nie wymusza na tych, którzy ją stosują, żadnych głodówek, dlatego warto po nią sięgnąć.

Może się okazać, że naprawdę niewiele potrzeba, abyśmy mogli poprawić nasz stan zdrowia i wygląd naszego ciała, co z pewnością będzie miało ogromny wpływ na poprawę naszego samopoczucia. To właśnie oznacza, że musimy uważnie przyjrzeć się jakie zasady musimy wprowadzić w nasze życie, aby ta dieta zadziałała.

Powiazane wpisy

Zdrowe odżywianie – jak wygląda dieta przy cukrzyc... Wahania cukru we krwi nie są dobrym objawem. Istnieje szeroka gama produktów, które powodują właśnie takie objawy, a nie są ona niczym dobrym w przypa...